9 Nisan 2016 Cumartesi

Boereu: Türk Yapımı Şamanik Bir Bilimkurgu Animasyonu


Sevgili dostum, ödüllü yazar Mercan Aytuna ve ekibinin bir yıldır üzerinde çalıştığı ve Göktürkler Dönemi'ni konu alan, şamanlarla ve element avcılarıyla dolup taşan çizgi dizi Börü (Boerue) gerçek olma yolunda ilk somut adımları nihayet attı.

Çizgi film en genç ve yetenekli, ama aynı zamanda “şizofren” element avcısı Duman, gökbilimci ve avcı Pamir ile hem çoban hem de aksi mi aksi ama bilge Kam Ana’nın çırağı şaman Bars’ın yolculuğunu konu ediyor. Kam Ana’nın gök tanrılarla yıllardır konuşamaması ve bilimin geldiği noktada insanlığa sırt çevirmeleri üzerine bu gidişatı değiştirecek bir çare arayışıyla başlıyor her şey. Bu yolda Kimya Akademisi’nin tarihindeki en genç element avcısı olan Duman, idolü Opaz Bey’in öğrencisi olma hayalinin peşinde gidecek. Öyle ki, bu yolda onu ne şamanlar ne de süregiden savaş durdurabilir. O derece kararlı anlayacağınız. Öte yandan gökbilimci Pamir, gizli bir görev üzerine, Gökbilimi Akademisi adına element avcılarının arasına gönderilecek.

Çizgi dizinin tanıtım bülteninden bir kuple:
Olimpos'a gittiniz, Ra'yı gördünüz, ve Thor'a âşık oldunuz; karmayı tecrübe edip Nirvana'ya ulaştınız. Ama kadim Türk-Moğol tarihiyle ilgili bir şey ne izlediniz ne de okudunuz. 

Buraya kadar kendi çabalarıyla gelen ekip, bu çizgi dizinin ilk 3 bölümünü çekebilmek için bizlerin desteğini bekliyor. Bunun için de dünya çapında kullanılan ve güvenilir bir bağış sitesi olan Kickstarter'dan bizleri de bu rüyanın bir parçası olmaya davet ediyorlar. 1 dolar bile bağış yapabileceğiniz kampanyada, bağış miktarı arttıkça verilen ödüller de bir hayli çeşitleniyor. Tüm detaylara Kickstarter sayfasından ulaşabilirsiniz. Dilerseniz kendilerini Twitter ve Facebook sayfalarından da takip edebilirsiniz. Son bağış günü 13 Mayıs.

Börü ekibine ve sevgili Mercan'a başarılar diliyor, yolları açık olsun diyorum.


2 comments:

epichan dedi ki...

Merhaba
Hep hayalini kurduğum şeylerden bir tanesiydi. Türk mitolojisi ile ilgili birşeylerin ortaya çıkması. Bunu görünce çok sevindim. Yazınızı direk olarak paylaşabilir miyim bazı yerlerde?
Yapımcılara ben kesin bağış yapacağım. Çevremde de ki insanlarında bağış yapması için gayret göstereceğim.

mit dedi ki...

Merhabalar. Tabii ki paylaşabilirsiniz. Ne kadar çok kişiye ulaşırsa başarı şansı o kadar artar. Hatta Kayıp Rıhtım'da daha detaylı bir haber daha var, dilerseniz kaynak belirtme kaydıyla onu da paylaşabilirsiniz:

http://www.kayiprihtim.org/portal/2016/04/09/samanik-bilimkurgu-cizgi-dizisi-boru-boerue-hepimizin-destegini-bekliyor/

Desteğiniz için arkadaşım ve ekibi adına teşekkür ederim.