26 Temmuz 2012 Perşembe

32'nci basamak


Bundan tam 18 yıl önce... Öff... Tamam, tamam... 32 yıl önce (homur homur) bir Ramazan ayında dünyaya gelmişim ben. Ne zaman bahsi açılsa annem hep o gün oruçlu olduğunu, iftar için bir patlıcan yemeği yaptığını, tam tüm aile sofradayken büyük bir münasebetsizlik örneğiyle kapıya dayandığımı ve onlara hastaneye doğru ufak bir sağlıklı yaşam maratonu yaşattığımı anlatır durur. Annem o günden beri o patlıcan yemeğine karşı soğuk. İşin aksi gibi ben de patlıcanın her türlüsüne bayılırım. Neyse efendim, konuyu dağıtmayayım. Oruçlu olunca zihin illa ki yemek muhabbetine kayıyor. Yemek dedim de aklıma geldi, geçen gün... Tamam tamam, sustum.

Bunca yıl sonra yine bir Ramazan ayına denk geldi doğum günüm. Üstelik oruçlular takımında ben de yer alıyordum bu kez. Hal böyle olunca da insanlar biraz ötedeki ilginç bir manzaraya bakarken ben sadece oradan geçmekte olan karpuz kamyonunu görebildim. Telefonda bir müşteri adres yazdırır ve 'Elit Konut Kooperatifi' derken ben bunu 'Etli Nohut Kooperatifi' olarak idrak ettim. Ortamı pis bir koku sarar ve herkes "Pöf, ayak gibi koktu!" diye kaçışırken ben derin bir nefes alarak "Oh, çizi koktu!" dedim falan... Enteresan bir gündü anlayacağınız.

Ama benden beterleri de varmış anlaşılan. Özsüt'te çalışan eleman gibi mesela... Annem doğum günüm şerefine telefonla bir pasta ısmarlamış ve üzerine 'İyi ki doğdun İhsan' yazmalarını rica etmiş. Adam da yazmış... Yazmış ama nasıl yazmış? İşte aynen böyle :)




Arkadaşım hiç mi pasta üzerine yazı yazmadın hayatında? Kendisine tez zamanda Allah'tan akıl fikir diliyorum. Doğum günümü kutlayan kutlayamayan, bu güzel günde yanımda olan herkese kucak dolusu sevgiler. Hep birlikte nice yıllara inşallah.

15 comments:

Pabuc dedi ki...

:) iyi ki doğdun mit (: hatta :) :) :)

Pastacı Allah seni taş etmesin emi o nasıl not yazmak,pastanın da bir karizması kalmaz bu yazıyla cık cık cık...Tez zamanda görevden alsınlar bu pastacıyı ;)

Sağlıklı huzurlu ve mutlu yaşlar...

coraline dedi ki...

mutlu yıllar o zaman:)

mit dedi ki...

@ Pabuç: Öyle deme ya, belki o da oruçlu ya da yorgun savaşçıdır :) Tekrar tekrar teşekkürler arkadaşım.

@ Coraline: Çok teşekkür ederim :)

Roselyn dedi ki...

Ahahaha iyi güldüm =)
Doğum günün kutlu olsun =D

Adsız dedi ki...

Mutlu,hayırlı,sağlıklı ve uzun bir ömür diliyorum mit...kartı yazanı da tebrik ediyorum ben de,çok sanatsal bi çalışma olmuş ;) bu arada bloğun ismini ve adresini değiştirdim...beklerim ;)

mit dedi ki...

@ Roselyn: Güldürebildiğime sevindim :) Çok çok teşekkürler.

@ Şule: Çok teşekkür ederim arkadaşım, sağ olasın. Sorma... Çok sanatçı ruhluymuş kendisi :) Takibe aldım, hayırlı ve bol okurlu olsun ;)

Adsız dedi ki...

iYİ ki doğdun Mitcim:))Sağlık,huzur,mutluluk hiç mi hiç eksik olmasın senin ve sevdiklerin,n yanından;)

mit dedi ki...

Teşekkürler arkadaşım, hep birlikte inşallah.

MaFiAMaX dedi ki...

İyi de görevli tüm şirinliğiyle not yazmaya çalışmış. Nerden bilsin 32 yaşındaki koca adama gideceğini bu pastanın :P

mit dedi ki...

O da bir bakış açısı tabi :)

Yine de ne bileyim... İnsan gofretin üzerine çikolatayla yazılan ya da pasta kremasıyla yazılan yazılardan birini bekliyor "pasta üzerine şunu yaz" dediğinde. Tükenmez kalemle yazılmış bir karton parçası değil :)

Yorumunuz için çok teşekkürler.

MaFiAMaX dedi ki...

Amanın ben yanlış görmüşüm. Telefondan okumuştum yazını, onun karton olduğunu nedense anlamadım. Şimdi PC'den görünce anladım. Valla çok ayıp etmiş. Ben gülücük felan koymasına bozuldun sanmıştım :) Oruç başa vurmuş galiba.

mit dedi ki...

Estağfurullah, Allah kabul etsin :)

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Sevgili İhsan Kurban Bayramını ve Cumhuriyet Bayramını kutlarım Allah nicelerine kavuştursun inşallah.
Bu arada söylerlerdi inanmazdım.Kitap çıktığından beri pek bir boşlar oldun blogu.Ünlü olunca böyle oluyor demek ki.:))

Serap dedi ki...

yeni yaşa gireli alışırma turları da atalı çok olmuş. yine de sağlıklı yıllar geride bırak.

Ne zamandır aklımdasın, yeni hikayelerini okumak için geldim ama sen de benim gibi yavaşlamışsın galiba. Yoğun olduğunu düşünüyorum, yoksa yeni bir kitap mı geliyor :)

mit dedi ki...

@ İçimden Geldiği Gibi: Hahaha :) Keşke dediğiniz gibi meşhurluğun verdiği yoğunluktan olsaydı buraları boşlamam. Aslında ben de hiç memnun değilim bu durumdan ama şimdilik yapacak bir şey yok.

Çok teşekkür ederim bu arada. Ve de inşallah. Biraz geç de olsa ben de sizin çifte bayramınızı canı gönülden kutlarım. Dostlukla...

@ Serap: Sorma arkadaşım ya. Yavaşlamak değil, resmen durmak benimkisi :) Çok istememe rağmen iki kelime yazamaz oldum şu sayfalara. Bir sürü proje var. Yeni kitap da dahil... Bakalım kaçı gerçekleşecek. Kendine çok iyi bak ve güzel dileklerin için de çok çok teşekkürler arkadaşım.