13 Kasım 2009 Cuma

Kitap hakkında bir mim


Bir mim daha... Ama bu kez konu oldukça keyifli. Herkes gibi ben de beğeni ile karşıladım bu soruları. Çünkü konu kitaplar... Bu kez de sevgili Sihirli Sepet mimlemiş. Şuna dolaylı yoldan mimlemiş diyelim. Daha önce de bir-iki konuda da mimlemişti beni sağ olsun fakat ben bir türlü fırsat bulup da cevaplayamamıştım. En azından bunu cevaplayıp kendimi affettireyim dedim. Gelelim sorulara...

1.Şu an okumakta olduğunuz kitap ve kısaca konusu?
Şu sıralar "Sherlock Holmes'ün bütün hikayeleri" isimli derlemeyi okuyorum. Çok sevdiğim iki dostum doğum günümde hediye etmişlerdi bana, sağ olsunlar. Holmes'ün maceralarını okuyunca hep birilerini Watson diye çağırasım geliyor. Bu, pek de iyi sonuç vermiyor açıkçası. Çünkü kime "Watson" desem cevap otomatik olarak "adın batsın" şeklinde geliyor nedense... Ooops, gene konuyu dağıttım. Diğer soruya geçelim Watson.

2.En son aldığınız kitap?
Margaret Weis ve Tracy Hickman ikilisinin yazdığı 7 ciltlik (evet 7 koskocaman cilt) "Ölüm Kapısı" serisinin ilk kitabını almıştım. Diğer altı cildi almak konusunda tereddütlerim var. Cüzdanımın da öyle...

3.Şimdiye kadar aldığınız kitaplar içinde en sevdiğiniz?
Hmmm... Bu zor bir soru. Beğenmediğiniz olsa daha kolay olurdu benim için. Çünkü inanılmaz seçici ve titiz davranırım kitap alma konusunda. "Yüzüklerin Efendisi"nin apayrı bir yeri vardır kalbimde. "Ejderha Mızrağı Destanı" da öyle... "Olasılıksız" ve "Zamanya" da çok güzeldi. "Tarihçi" ve "Kutsal Dedektiflik Bürosu" da öyle... Daha sayayım mı? Evet, hepsini seviyorum. Dediğim gibi, çok seçiciyimdir.


4.Bir türlü bitiremediğiniz, bitirseniz de sizi illallah ettiren kitaplar?
Açık ara farkla "İki şehrin hikayesi". İki kez başladım, ikisinde de yarım bıraktım. Hatta bir ara İngilizcesi bile geçti elime ama ona hiç bulaşmadım.

5.Elinizdeki kitap bitince okumayı düşündüğünüz kitap?
Aşkın Güngör'den GOHOR.

İşte böyle... Bu mimi Hazal ve Ebru-Kitap Dükkanı başta olmak üzere cevaplamaktan keyif alacak tüm blog dostlarıma hediye ediyorum.

5 comments:

Sihirlitorba dedi ki...

Mit öncelikle bu mimi cevapladığın için çok teşekkürler...zevkle okudum ve yine çok güldüm...Özellikle Watson la ilgili olan kısım süperdi :)))affettirmek ne demek...ben her zaman anlayışla karşılıyorum mimleri cevaplamayanları...diyorum ya teklif yok ısrar var :)

mit dedi ki...

Rica ederim Watson :) Beğenmene sevindim.

Unknown dedi ki...

teşekkür ederim, en kısa zamanda cevaplayacağım.

Hazal dedi ki...

Oh oh! Sevdiğimiz kitaplar arasında benzerlerini bulmak beni çok mutlu etti. Yine çok espirili bir dille beni güldürerek yazmışsınız yazıyı :).

Ayrıca mimi şimdi yazdım, çok teşekkür ederim ^^.

mit dedi ki...

Rica ederim, mimi beğenmenize sevindim. Genelde mimlenmek ters tepki yapıyor insanlarda :) Hemen okuyorum sizinkini...