30 Kasım 2019 Cumartesi

Mieville, Bekle Beni!

Güzel bir haberim var!

China Mieville’in tüm kitaplarının yeni baskılarının editörlüğü bundan sonra bende. Hatta (bir aksilik olmazsa) sonraki kitaplarının çevirilerini de ben yapacağım.

Yeni Paris’in Son Günleri incelememden sonra Yordam Kitap’ın sahibi Hayri Bey’den beni hem şaşırtan hem de sevindiren bir e-posta aldım. Kendisi eleştirilerimi inanılmaz bir anlayış ve olgunlukla karşıladı. Hem teşekkür etti hem de Mieville’in seri editörlüğünü önerdi bana.

Küçük bir deneme düzeltisinin ardından hem yayınevinin editörü hem de Hayri Bey sonuçtan oldukça memnun kaldılar ve seri editörlüğü için el sıkıştık. İlk kitap (yine bir aksilik olmazsa) baskısı tükenen "Elçilik Kenti" olacak. 

Ama önce elimdeki çeviriyi (Dagger and Coin 2) bitirmem lazım. Ki ona da daha bu hafta başladım. O nedenle en erken Nisan 2020 gibi çalışmalara başlayabileceğim. O yüzden nefesinizi tutmayın :)

7 comments:

Sabahattin Gencal dedi ki...

Tebrikler. Her şeyi fazlasıyla hak ediyorsunuz.
Başarılarınızın devamı dileğiyle...

mit dedi ki...

Estağfurullah. Çok teşekkürler :)

MorMidye dedi ki...

Tebrik eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim. Bu yazarı hiç okumadım ama listemde Kraken ve Perdido Sokağı var. Tek kitaplar olduğunu düşünmüştüm. Seri ise eğer ilki hangisi? Ona göre başlayayım.

mit dedi ki...

Çok teşekkür ederim :) Mieville benim çok sevdiğim bir yazardır. Başlangıçta birazcık zorlar ama dünyasının içine girdiniz mi kaptırıverirsiniz kendinizi.

Kraken ve Perdido Sokağı İstasyonu birbirlerinden bağımsız kitaplar. Perdido, Yeni Crobuzon üçlemesinin ilk cildi. İkincisi "Yara," üçüncüsü de "Demir Konsey." Onları sırayla okumanız kafi. Diğerlerini istediğiniz sırayla okuyabilirsiniz.

MorMidye dedi ki...

Teşekkür ediyorum, not aldım.

mit dedi ki...

Rica ederim, keyifli okumalar.

Moderatör dedi ki...

Blogunuzu beğendim ve takibe aldım.Zaman ayırmak isterseniz,sizi ve bu yorumu görecek olan herkesi blogumu takip etmeye davet ediyorum.Sağlıcakla Kalın.

https://hepfragmanizle.blogspot.com/