8 Ocak 2013 Salı

Özel Hastanelerin Ameliyat Tuzağına Kanmayın

Beni bilirsiniz, genelde bu tip konularda pek fazla kalem oynatmam. Ama bu durum cidden çok vahim, okursanız kendiniz de göreceksiniz.


Bu bir internet geyiği değil, yalan bir haber hiç değil. Şimdi anlatacaklarımın hepsi başımızdan geçen olaylar. Bunları yazmaktaki yegâne amacım sizleri bilgilendirmek ve aynı tuzağa düşmemenizi sağlamak. Kesinlikle bir art niyetim, propaganda hedefim yok. Sizden ricam sevdiklerinizin hayatına ve kendi sağlığınıza değer veriyorsanız sonuna kadar okumanız.

1) Geçtiğimiz aylarda bir arkadaşımın annesi, kontrol için gittiği özel hastanede kalp krizi riski sebebiyle apar topar ameliyata kaldırıldı. Anjiyo oldu, beynine pıhtı kaçtı ve az kalsın hakkın rahmetine kavuşuyordu. Ameliyat olduğu özel hastane, operasyon sonrasında kadınla hiç ilgilenmedi, üstüne üstlük böyle ameliyatlarda pıhtı kaçmasının normal olduğu ve yapılacak bir şey olmadığı şeklinde bir açıklama yaptılar. Kadıncağız yine apar topar taburcu edildi, fakat durumu gün geçtikçe kötüleşti. Çareyi devlet hastanesine gitmekte buldular. Orada sadece kadını iyileştirmekle kalmadılar, ameliyatın boşu boşuna yapıldığını ortaya çıkarttılar. Kalp krizi riski sıfır çıktı. Sıfır.

2) İki hafta önce şeker hastası olan babam kan tahlillerini yaptırmak için özel hastanelerden birine gitmişti. Dosyasını inceleyen doktor birdenbire panikleyip dosyayı çarparak kapatmış ve hemen ameliyat olması gerektiğini söylemiş. Kalp krizi riskinin çok yüksek olduğunu, ameliyatı hemen olmazsa her an ölebileceğini de ekledikten sonra sözde -aşırı dolu- olan ameliyat çizelgesinde -sadece bir telefonla babama özel- bir yer ayırtmış. “Hiçbir yakının gelmesin, boşuna kapıda beklerler, sen de hemen hazırlan, ameliyata giriyorsun,” diye de ısrarla belirtmiş. Babam alt üst olmuş haliyle.

Eve geldi ve hastaneye yatmak için hazırlıklara başladı allak bullak bir vaziyette. Fakat ne benim ne de annemin aklına yattı bu iş. Babama bakıyoruz, turp gibi maşallah. Ne ağrısı var ne nefes nefese kalma durumu. “Bir de devlet hastanesine gidelim,” dedi annem, tamam dedik. Dokuz Eylül’e gittik, profesör doktorlardan biri önce tahlillere baktı, fakat bir risk göremedi. “Yine de biz işi sağlama alalım,” dedi. Tahliller yeniden yapıldı ve sonuç: Değerleri normal ve kalp krizi riski sıfır çıktı. Sıfır.

3) Dün amcamın oğlu böbrek rahatsızlığından dolayı özel bir hastaneye gitmiş. Doktor muayeneden sonra dosyayı telaşla kapayıp böbrek taşı çok büyük olduğundan onu hemen ameliyata almaya kalkmış. Amcamın oğlu şaşırmış, “Benim hiçbir aşırı ağrım ya da sızım yok ki, ben hiçbir şey hissetmiyorum,” demiş. Doktorun cevabı aynen şu olmuş: “Böbreğin tamamen çürüdüğü için bir şey hissetmiyorsun.” Bunu duyan kuzenim yıkılmış, eve dönüp ameliyat hazırlıklarına başlamış. Sonra bir de devlet hastanesine gideyim demiş Allah’tan. Orada tetkikler, kan testleri vs bir dizi işlemden geçmiş ve bilin bakalım sonuç ne çıkmış? Böbrek sağlam, taş var ama ameliyatlık değil, bol bol su içerseniz geçer.

“Ameliyat olmanız şart!” Bu cümleyi duyan tüm bu insanların ve ailelerinin o andaki psikolojilerini düşünebiliyor musunuz? Dünya başınıza yıkılıyor, doğru dürüst düşünemiyorsunuz ve o haleti ruhiyeyle doktorun dediği her şeye razı oluyorsunuz. Güvenip canınızı emanet ettiğiniz o adamınsa tek derdi var; sizi masaya yatırmak. Peki neden? Maaşları düştü ya! Artık bıçak başına para alıyorlar ve durduk yere ameliyat kararı çıkarıyorlar kafalarından. 

Bu anlattıklarım asparagas haber değil, gerçeğin ta kendisi. Lütfen bilinçli olalım. Bunu her özel doktor yapıyor demiyorum, mutlaka aralarında mesleğine ve kendisine saygısı olanlar vardır. Ama bu haltı yiyenlerde çok maalesef. O yüzden siz siz olun, böyle durumlarda en az iki doktora gitmeye, içlerinden en az birinin devlet hastanesi doktoru olmasına azami önem gösterin. 

Çünkü sağlığımız en büyük servetimiz ve hiç kimsenin onunla oynamaya hakkı yok.

12 comments:

Pabuc dedi ki...

Doğrudur bunlar gibi olmasa da buna benzer şeylerle hepimiz karşılaşıyoruz..malesef...

kahlan_amnell dedi ki...

"Böbreğin çürümüş"! Yuh! Oha! Yazıklar olsun! Sizlere çok grçmiş olsun :(

zeynep dedi ki...

Çok geçmiş olsun öncelikle,nedense hiç şaşırmadım artık sadece hastalara para kazandıran gözüyle bakılıyor:(
Paylaşıyorum ayrıca daha çok kimse okumalı..

mit dedi ki...

@Pabuç: Maalesef öyle arkadaşım. Başımızdan üst üste üç defa geçince ben de herkesi uyarayım, en azından bilinçli olalım dedim. Teşekkür ederim yorumun için.

@Kahlan Amnell: Çok teşekkür ederim ailem adına. Cidden yazıklar olsun. Dikkat etmek lazım. Okuduğun ve yorumladığın için teşekkürler.

@Zeynep: Teşekkür ederim ablacığım. Maalesef öyle. Ne biçim insanlar var, anlamıyorum. Allah ellerine düşürmesin.

Paylaş tabii, ne kadar çok kişi okursa o kadar fazla kişi haberdar olur. Sevgiler...

Eren dedi ki...

Gerçekten çok korkunç, paylaştığınız için teşekkürler, uyanık olmalıyız!

Yusuf Genç dedi ki...

Çok geçmiş olsun İhsan abi.

Şule dedi ki...

mit öncelikle çok çok geçmiş olsun diyorum herkese...maalesef ülkemizde özel sağlık sektörü bu tür densizliklere sık sık imza atmakta...bunun farkında ve bilincinde olan biri olarak elimden geldiği kadar özel hastanelerden uzak durmaya çalışıyorum. çevremdekileri de uyarıyorum...ancak insanlar bazen işi kolayına kaçmayı tercih ediyorlar...Allah akıl fikir ve izan versin inşaAllah. amin...

mit dedi ki...

@Eren: Rica ederim, böyle bir gerçeği insanlarla paylaşmak hepimizin görevi. Umarım siz de yakınlarınızı bu durumdan haberdar edersiniz.

@Yusuf Genç: Çok sağ ol sevgili Yusuf. Yorumun için teşekkürler.

@Şule: Amin. Çok teşekkür ederim canım arkadaşım. Her zamanki gibi en doğrusunu yine sen yapıyorsun. Allah kimseyi böyle insanların eline düşürmesin, çok vahim bir durum gerçekten. Değerli yorumun için de ayrıca teşekkür ederim.

KAMİKAZE dedi ki...

Çok geçmiş olsun İhsancım.Sana,ailene,sevdiklerine,sağlıklı ve uzun ömürler diliyorum.Paylaştığın için teşekkürler.Daha dikkatli olmamız lazım.Sağlık ihmale gelmez.

mit dedi ki...

Amin arkadaşım, cümlemize inşallah. Çok teşekkürler güzel dileklerin için.

RecandDelete dedi ki...

şu iki numaralı akıllara zarar durumu atakalp te olmuştur kesın. Çoook tanıdık geldi de dosya carpma muhabbeti :/

mit dedi ki...

Yorum yok :)