13 Temmuz 2024 Cumartesi

Yeni Çeviri: Perdido Sokağı İstasyonu


Karanlık fantastik ve steampunk türlerinin başarılı bir karışımı olan Perdido Sokağı İstasyonu, yeni kapağı ve tarafımdan gözden geçirilmiş çevirisiyle raflarda.

China Mieville'in dünyaca ünlü bu romanı daha önce Yordam Kitap tarafından dilimize kazandırılmıştı bildiğiniz gibi. Ben de yayıneviyle giriştiğimiz ortak çalışma vesilesiyle kitabın çevirisini gözden geçirip hem daha okunaklı kılmaya hem de hatalarından arındırmaya çalıştım. Ortaya güzel bir sonuç çıktığı fikrindeyim. Tabii son karar okur olarak sizlere ait.

Böylelikle China Mieville'in üç kitabının Türkçe çevirisini elden geçirmiş oldum. Daha önce Elçilik Kenti ve Şehir ve Şehir için de benzer bir çalışma yapmıştım hatırlayacağınız üzere.

Başta kitabın asıl çevirmeni olan Güler Siper olmak üzere Yordam Kitap'a bana bu çok sevdiğim kitap üstünde çalışma fırsatı sundukları için çok teşekkürler.

Dilerseniz romanın ilk 30 sayfasına buradan göz atabilirsiniz. 

Keyifli okumalar. 

0 comments: